Казват, че популярността на Мерилин Монро се дължала на сутиена й!
Казват също и, че Мерилин е ненадмината в таланта й да подбира сутиени, с които да изглежда съблазнителна.
Дали това е истина, ние никога няма да узнаем. Но вдъхновени от тези слухове, социолози от Франция, Китай, Германия и Италия провели съвместно проучване. Оказало се, че именно от тази деликатна част на дамския тоалет зависи самооценката на жените.
77% от жените в Европа и Азия смятат, че сутиенът е най-важната част от гардероба им. При това без да знаят за славните умения на Мерилин Монро.
Изследванетопоказва, че най-смелите и предизвикателни модели сутиени се нравят на италианките, 69% от тях се гиздят с еротични модели, от които другите жени по света се стесняват.
Французойките винаги разчитат да получат комплимент за сутиена си (ето кой пуска слухове за Мерилин Монро!). А англичанките мислят, че сутиенът е „досадна част от социалните норми“ и не биха го носили, ако зависеше от тях. Въпреки това 70% от тях смятат, че от избора на сутиен зависи социалният им успех.
В това са убедени 99% от китайките. (които нямат какво толкова да натъпчат в сутиена, но това между нас да си остане). 60% от китайките смятат, че по избора на сутиен си личи доколко разбират от мода.
Най-големите номера сутиени се продават в Англия, а най-малките в Япония.
Германки и французойки твърдят, че подбират романтични модели с дантела. Немкините го правят за себе си и собственото си его, а френските хубавици – за да впечатлят мъжа до тях.
В Англия се търгуват предимно спортни кройки сутиени. Азиатките предпочитат бродерии и пайети.